Morten Predstrup - Ann Degen
Salgs- og marketingchef Morten Predstrup brænder for at udbrede kendskabet til Bibelen og Bibelselskabet. Foto: Ann Degen.

16.09.2016 Anna Sofie Casse

En vigtig mand for Bibelselskabet

Bibelselskabets salgs- og marketingchef, Morten Predstrup, skiftede ungdomskarrieren som trommeslager ud med en karriere inden for salg og marketing – en beslutning der er kommet Bibelselskabet til gode. Lørdag den 17. september fylder han 60 år

Bibelen er godt nyt, men den er også gammelt nyt, så der skal en kompetent mand til at markedsføre Bøgernes Bog. Det har Bibelselskabet i Morten Predstrup, der siden 2011 har været ansat som salgs- og marketingchef, og som lørdag fylder 60 år.



Morten Predstrup har en sikker sans for Bibelselskabets kerneområder – måske skyldes det opvæksten i en fynsk præstegård – og han brænder for at udbrede kendskabet til Bibelen og Bibelselskabet: ”Mit job er med anderledes og nye virkemidler at skabe hul igennem til den danske offentlighed. Vi skylder alle os selv at læse verdens største klassiker.”



Morten Predstrup sætter med sine mange talenter et positivt aftryk på Bibelselskabet, hvor han har været primus motor i omlægningen af Bibelselskabets boghandel til en netboghandel, der betjener kunder over hele landet. Mange har sikkert også fået en god snak med Morten, når han har repræsenteret Bibelselskabet på messer og årsmøder, hvor han altid er parat til at fortælle om den seneste udgivelse eller hjælpe en læser til at finde lige netop den bibel, der passer til ham eller hende. Morten Predstrup tager de mange samtaler med hjem til Bibelselskabet, hvor erfaringerne er med til at give input både, når der skal udvikles nye udgivelser eller tænkes nyt om markedsføring.



Morten Predstrup er en mand med mange talenter. Han er uddannet historiker fra Odense Universitet, har en økonomisk uddannelse fra Handelshøjskolen og har tillige som professionel trommeslager turneret et år i Grønland, inden han skiftede trommestikkerne ud med en karriere inden for salg og marketing. Tidligere har han været ansat i Nordens største inkassofirma Svea Inkasso/Svea Finans og CBS Records ApS, det nuværende Sony Music A/S, et af de største pladeselskaber i verden.

De mange talenter og erfaringer gør, at Morten er en god mand for Bibelselskabet også på andre områder end salg og marketing. Han står således i øjeblikket i spidsen for en større omlægning af Bibelselskabets it, der skal sikre, at Bibelselskabet også i fremtiden kan nå ud til mennesker med information om nye bibler og andre udgivelser eller nye projekter.

I foråret 2015 fungerede Morten Predstrup i en periode som konstitueret generalsekretær, inden den nuværende generelsekretær i Bibelselskabet, Birgitte Stoklund Larsen, blev ansat.

Der er altid en humoristisk bemærkning på læberne hos Predstrup, og han er en afholdt kollega og chef, der også bidrager til den gode stemning og arbejdsglæden. Han er en livsnyder, der værdsætter god mad og flot natur. Han er bosat i København og gift med Isabel Calabuig, der er uddannet biolog og ph.d. Han har en voksen søn og er for nylig blevet farfar.



Bibelselskabet ønsker stort tillykke med de 60 år. Det er lige den rette alder for en multikompetent salgs- og marketingchef!